Áfonyás borjú

Gasztróblog a világ két tájáról.

Áfonyás borjú

Friss topikok

Linkblog

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Csemege ajánló

Ha az olaszok tudnák, mi az a pogácsa...

2007.08.14. 00:44 nordiquetortue

Nincs annál jobb dolog, ha az ember a nyaralójában tölti a nyarat. Elszakad a civilizációtól, számítógéptől és minden egyéb mindennapi szükségtől. Az egészben a legjobb a nagyi bio zöldsége. Még piacra se kell járni.

Egyre-másra teremnek a cukkínik a kertben. Én imádom őket, de megunnám, ha nem variálnám folyamatosan az elkészítésüket. Személy szerint nem vagyok a nyaralóban való főzés híve. Se a körülmények nem adottak, sőt a jó időjárás sem a konyhában való szöszölésre ösztökél. De ha valakinek, mint nekem, a konyha az egyik hobbim, akkor már-már szenvedélyesen kell ellenállni a konyhába való be nem fordulásnak, ami persze nem sikerül. A reszelés híve sem vagyok, de az elmúlt napokban mindent csináltam a pincébe sorakozó cukkínikkel, csak épp a reszelés maradt ki a sorból.

Cornelioni

700 g finomliszt

2 db tojás

2 teáskanál só

300 g reszelt cukkíni

1 evőkanál tejföl

100 ml tej

100 g vaj

300 g sajt

1 üveg olívabogyó

1 teáskanál kakukkfű

25 g élesztő (élőflórás)

A tejben az élesztőt felfuttatjuk. A cukkínit meghámozzuk és lereszeljük. Ekkor én kicsit megsóztam serpenyőbe tettem és kis lángon addig sütöttem, amíg elpárolgott a leve (Hm, ez a lépés akár ki is hagyható, de akkor valamit kezdeni kell a sok cukkínilével a tésztában… még több liszt?). A lisztet átszitáljuk és a közepén fészkét képzünk. Az élesztős tejet, a tojást, a sót, a kakukkfüvet, a tejfölt belerakjuk a fészekbe, a tetejére a lehűlt (!) cukkínit. Alaposan elkeverjük és összegyúrjuk. Legalább egy órán át sötét, langyos, huzatmentes helyen, csendben keltjük. Ha megkelt, lisztezett felületen ujjnyi vastagságra kinyújtjuk. Kiszaggatjuk, mint a pogácsát. Lisztezett vagy sütőpapíros tepsibe rakjuk, az olívabogyókat belenyomjuk a közepébe, letakarjuk és hagyjuk kelni legalább fél órán át. Eközben a sütőt 200 fokra hevítjük. A Cornelionikat tojással vagy tejes vízzel megkenjük és reszelt sajtot szórunk rá. Arany barnára sütjük.

8 komment

Címkék: sós olajbogyó piknik rágcsa kelt tészta cukkíni

A bejegyzés trackback címe:

https://afonyasborju.blog.hu/api/trackback/id/tr7139419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avar · http://afonyasborju.blog.hu 2007.08.14. 00:59:35

miért fontos, hogy lehűlt legyen a cukkíni?

avar · http://afonyasborju.blog.hu 2007.08.14. 01:00:45

És miért kell sötét helyen keltetni? elég sötét, ha egy konyharuhával van letakarva?

avar · http://afonyasborju.blog.hu 2007.08.14. 01:01:28

és a csend? :-)
addig alszik a szakács is?

nordiquetortue 2007.08.14. 01:02:08

Mert a 40 fok feletti hőmérséklet ott helyben akár végezhet is az élesztőnkkel, és akkor hiába várunk a kelésre nem lesz belőle semmi. Igazából már testhőmérséklet feletti meleget sem kedveli valami nagyon.

nordiquetortue 2007.08.14. 01:05:33

a sötét hely valószínűleg babona, a csend viszont valahol összefüggésbe van a gázkeletkezéssel stb. Nem érdemes egy 500W hangfal mellé tenni, az biztos. Kényes valamennyire a ez a tészta. A huzatot sem kedveli, jobb neki a békesség

avar · http://afonyasborju.blog.hu 2007.08.14. 01:06:49

aha, értem.
szóval amíg kel a tészta, együtt szunyókál vele a szakács is.

nordiquetortue 2007.08.14. 01:10:57

Én ezt nem mondtam. Addig főz valami mást ;) pl salsa verdet...
süti beállítások módosítása