Áfonyás borjú

Gasztróblog a világ két tájáról.

Áfonyás borjú

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Csemege ajánló

Még egy köret

2008.02.24. 21:51 avar

Hiába, no, ez a vkf kiírás nem hagyott nyugodni.
Megláttam az ebédem, és ekkor megvilágosodtam. Ez egy szaftos sertéskaraj köretje. :-)
Viszont én elhatároztam, hogy húsvétig nem eszem húst, úgyhogy a sertéskaraj most elmaradt.

A receptet - legalábbis annak ötletét - egy Jamie Oliver sorozatból vettem. Jamie mindenféle zöldségeket csomagolt alufóliába, ezt - azt adott hozzá (szalonna, olívaolaj, folyadék (víz, bor, sör), só, különböző fűszerek), majd megsütötte őket a sütőben. Nekem nagyon bevált a módszer: eleinte csak különböző módokon fűszerezett krumplikon kísérleteztem, majd jöttek a kombinációk...
Az ötlet szinte minden zöldséggel vagy -kombinációval finom, valamint a hozzáadott folyadékokkal is lehet variálni, így az így elkészíthető köretek száma szinte végtelen. ÉS hihetetlen egyszerű...
Anno Jamie egy az egyben csomagolt alufóliába, én viszont ennél környezetbarátabb módon akartam főzni. Ezért csak a tálat fedtem le jó szorosan az alufóliával. A másik előny, hogy így a szaftot a végén ki lehet törölgetni, amit amúgy az alufóliával együtt eldobnék...

A mai variáció (cca 4 főnek köret):

4 db krumpli
4 db cékla
néhány egész fokhagyma
olívaolaj
sör

bors
rozmaring

A zöldségeket meghámoztam, hosszában félbevágtam, majd hosszában 3 - 5 milis darabokra vágtam. Összekevertem a fokhagymákkal, olívaolajjal, sóval, borssal, és egy kis rozmaringgal, majd kb 2 deci sört öntöttem az egészre. Jó szorosan lezártam a fóliával, majd kb 200 fokra előmelegített sütöben sütöttem egy fél órát.

Böjt ide - böjt oda, nem kell engem félteni, sajtszósszal és a maradék sörrel is nagyon finom...

Szólj hozzá!

Címkék: krumpli fokhagyma cékla vkf egyszerűen

A bejegyzés trackback címe:

https://afonyasborju.blog.hu/api/trackback/id/tr64353060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása