Áfonyás borjú

Gasztróblog a világ két tájáról.

Áfonyás borjú

Friss topikok

Linkblog

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Csemege ajánló

Áfonyás borjú

2007.08.13. 00:12 nordiquetortue

Nagyi szedett áfonyát. Nem keveset, sokat. Valamit kezdeni kellett velük. Nagyon finom nyersen, de ha sok van belőle akkor egy idő után unalmas, vagy egyhangú. Nekem pedig amúgy is kreatív hangulatom volt. A baj ott kezdődött, hogy a szeretett nagymama nem csekkolta le a vödröt, amibe a bogyókat szedte. Így erősen csodálkoztam, miért van az áfonyának kovászos uborka íze… A problémára van megoldás! A kárvallott bogyókat bő hideg (jeges) vízbe áztatjuk és néhány csepp citrom vagy lime levet öntünk hozzá. Legalább fél óráig áztatjuk. Ha biztosra akarunk menni, akkor a procedúrát új adag vízzel még egyszer megismételjük. Persze a mai vacsora nem ezekből a bogyókból készült, őket a végzetük nyersen, illetve lekvár formájában érte. Nagyi második bevetésére már az általam előkészített vödörrel indult és a vártnál még nagyobb „prédával” tért haza. Odavagyok a különleges ízekért. Szeretem a fahéjat a különböző húsételekhez felhasználni. Úgy sejtettem jól passzol majd az erősebben fűszerezett marhához egy kevés savanykás áfonya.

Áfonyás borjú
2 személyre
elkészítési idő kb. 40 perc

600-800 g borjúhús

1 közepes fej vöröshagyma

1 teáskanál fahéj

1 teáskanál frissen őrölt fekete bors

2-3 evőkanál olívaolaj

300 g áfonya

A húst 1 cmeres szeletekre vágtam. A sót, a borsot és a fahéjat összekevertem és beledörzsöltem a borjú „karikákba”. Az egészet lelocsoltam 2-3 evőkanál olívaolajjal és hagytam néhány percig állni, amíg előkészítettem a köretet. Majd a marhát 30-40 percig pároltam, a tetejére hagymakarikákat raktam. Az áfonyát megmostam, villával összepréseltem az egyikfelét. Így friss, zamatos levet kaptam, amelyet az egészben hagyott bogyókkal kevertem el. A kész húst tányérra raktam, majd tetszés szerint az áfonyás öntetet mellé, illetve rá tálaltam
Köretnek bármi megteszi. Nekem éppen fűszeres vajban sült burgonya tűnt megfelelőnek. A krumplit megfőztem, majd ezt követően megpucoltam. A mozsárban, egy kevés sóval a petrezselymet összetörtem és kb. 100 g vajjal elkevertem. Ebben forgattam meg a meghámozott burgonyákat. Alufóliából hajóformát alakítottam (a vaj ne tudjon elfolyni, de a krumpli is meg tudjon sülni – ezért nem zártam rá a fóliát). Ha a burgonyát puhára főztük, akkor bátran tehetjük a 220 C fokos sütő legfelső polcára, ahol kb. 10 perc alatt arany barnára sül. Ha csak 5-10 percig sütöttük, akkor tegyük a középső polcra és legalább 15-20 percig süssük. Csak akkor vegyük ki, ha már a közepe is átsült.
Fényképeznem még tanulnom kell…

1 komment

Címkék: borjú főétel áfonya egyszerűen

A bejegyzés trackback címe:

https://afonyasborju.blog.hu/api/trackback/id/tr22138546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

avar · http://afonyasborju.blog.hu 2007.08.13. 11:15:35

navégre :-P
itt a cimadó mű...
süti beállítások módosítása