Áfonyás borjú

Gasztróblog a világ két tájáról.

Áfonyás borjú

Friss topikok

Linkblog

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Csemege ajánló

Csak a fénykép kedvéért

2007.08.30. 17:47 nordiquetortue

Avagy a citrom jobb, mint a szex?

Sajnos egyeseknek talán némi csalódást fogunk most okozni, mivel ezzel a poszttal nem fogunk törekedni az újjat mondásra. Ahogy a címből is kiderül ez a poszt igazából csak a szépre sikeredett fénykép miatt kerül fel, és még persze avégett, hogy egy kicsit bemelegítsük a hangulatot a VIII. VKF fordulóra szánt posztunk előtt, ahol nem más a kihívás, mint hogy valakinek a bőrébe bújjunk, vagy stílusába főzzünk. Az én választásom JO. esett, és a mostani recept tőle származik, bár én itt olvastam (azaz Zsófi foodblogjában). Tehát a következő posztban JO stílusában igyekszem majd főzni valamit, de az kizárólag az én kreálmányom lesz (legalábbis még sehol nem olvastam róla, de ez nem zárja ki, hogy ne létezzék).

A történet úgy keződik, hogy ezt a receptet egy nagyon kedves barátom mutatta meg. Ez volt a születésnapi előételem. Ő valahol a neten olvasta, de hozzám már se az étel neve, se a forrása nem jutott el akkor. Nekem egy pulykasonkás változata jutott. Ízlett is nagyon, ám azóta nem nyílt alkalmam reprodukálni, csupán egy kora augusztusi reggelen, amikor vendégek jártak nálunk. Az egyiküknek valami "rossz" asszociációja támadt az étellel kapcsolatban, amit nem akart megosztani velünk. Végül indulás előtt csak-csak kikívánkozott belőle: „Ez jobb, mint a szex”. Nos, ezt döntse el mindenki maga ;)

Lazaccal töltött sült citrom
4 fő részére
elkészítés 10-15 perc
10 perc a sütőben

12 db szép héjú nagyobb citrom

100 g friss lazac filé (lehetőleg ne legyen sózva)

1 mozzarella sajt

2-3 db paradicsom

ízlés szerint bazsalikom

 
A citromot forró vízben megmosom (ha van egy kis időnk, akkor pár percig áztassuk) és egy érdesebb szivaccsal vagy kefével dörzsölöm. Nem durván, a héját nem kívánom megsérteni, csak a lehető legtöbb vegyi anyagot próbálom meg ledörzsölni (Bár a héj megevésére nem kerül sor, így ettől akár el is lehet tekinteni). A citromot félbe vágom. A tetejéből és aljából is levágok annyit, hogy a citrom felek megálljanak az aljukon. A citromot kis kanállal kibelezem. Ha ügyesek vagyunk a lédús része egyben kijön. Ezt úgy csinálom, hogy a kiskanállal a sárga héj közvetlen közelében hatolok be és így körbemegyek a citrom szélén, majd lejjebb nyomom a kanalat. Sok a citrom, így mire eljutunk az utolsóhoz bele fogunk jönni. ;) Legyünk alaposak, mert, ha gyümölcshúsból egy keveset is hagyunk, az kesernyésé fogja tenni a falatot. Ha ezzel megvagyunk akkor én lyukat nyomtam az aljába, hogy a felesleges lének legyen helye hol távozni. De úgy is csinálhattam volna, hogy amikor a citrom alját és tetejét vágtam le, akkor nagyobb darabot vágok, hogy már eleve ott legyen a lyuk, amikor belezek. Én ezt azért nem szeretem, mert esetleg túl nagy lyukat vágunk és akkor az egész cucc, beleértve a sajtot kifolyhat és a tálalás is nehezebbé válik. Tehát nem érdemes szerintem túl nagy lyukat csinálni. Ez a művelet percek alatt meg van (biztosan hamarabb, mint amennyi ideig ezt begépeltem).

A lazacot vékonyan szelem és a citrom aljába teszem. Nem érdemes hajtogatni a halat, mert a többi dolognak is helyet kell hagyni. Ezután jön egy szelet vagy gerezd paradicsom, majd a tetejére a sajt. A tepsiben alufóliát rakok, amelyre rárakom a töltött citromokat. 180 fokra előre felmelegített sütőben kb. 10 percig sütöm. Épp mielőtt elkezdene barnulni a sajt, ekkor van kész. De a képen jobban látszik. Még valami fontos, csak a tartalmat együk meg, a citrom héját inkább ne ;)

Fényképezte: Zalán Klára

Szólj hozzá!

Címkék: lazac könnyű citrom bazsalikom előétel gyorsan egyszerűen mozarella

A bejegyzés trackback címe:

https://afonyasborju.blog.hu/api/trackback/id/tr97153120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása