Áfonyás borjú

Gasztróblog a világ két tájáról.

Áfonyás borjú

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Csemege ajánló

Egy fészek

2007.08.22. 22:39 nordiquetortue

Ha kérdeznétek meg se tudnám indokolni, miért nem szoktam rá időt keríteni évközben, amikor általában nagy a hajtás, pedig nem tart tovább egy átlagos étel elkészítésénél. Nálam nyár van és láblógatás. Ráadásul sikerült olyan helyre mennem nyaralni, ahol már egy hete nem látok mást esőn kívül. Önszántamból száműztem magam a konyhába, ott legalább meglelem a boldogságom ;). Ha ősztől esetleg ismét konyhába dolgozom, akkor megint ki fog maradni a főzőcskézés az életemből. Bár akkor már lesz ez a blog és valamit kezdeni kell majd a helyzettel.
Ezzel az étellel 3-4 évvel ezelőtt ismerkedtem meg, amikor egy szállodai szakáccsal volt szerencsém megosztani a teret, amibe egészségügy állapotunk kényszeríttet. Akkoriban kezdtem el igazán főzni. Bár már előtte se okozott nagy gondot egy lassagne vagy rakott krumpli elkészítése.

Fecskefészek

2 személyre
30-40 perc (hústól függően)

200 g darált hús (én a borjút kedvelem, de akármilyen más húsból elkészíthető)
2 db főtt tojás
1 teáskanál oregánó
1 teáskanál kapor
1 teáskanál szerecsendió
1 teáskanál hmeli-szuneli
1/3 pohár tej vagy 2 dl tejföl
1 db nagyobb krumpli
1 db nagyobb vöröshagyma
2 db nagyobb sárgarépa
1 evőkanál olívaolaj
1 teáskanál só

A krumplit és a hagyma felét lereszelem (finomabb reszelőt választva), a sót és a hmeli-szunelit hozzáadva elkeverem a darált hússal. A hagyma másik felét apróra vágom és a kockákra felvágott paradicsommal serpenyőbe teszem. Közepes lángon sütöm. Amikor a paradicsom elkezd puhulni, hozzáadom a lereszelt sárgarépát (durva reszelőt választva) felöntöm egy pohár vízzel és hagyom párolni (nem teszek rá fedőt). Kásás állapotot kell kapnom (azaz még nem párolgott el minden folyadék), ekkor hozzáadom a fűszerek felét és további 10 percig párolom. Ezt követően felöntöm tejjel (vagy a tejföllel) és további 5 percig főzöm.
A szünetekben a tojást megpucoltam és félbe vágtam (NEM hosszában!). A darált húsból négy gömböt formáltam, majd a közepébe gödröt alakítottam ki, amelybe a fél tojásokat raktam. A húst a tojás falához simítottam, hogy csak a csücske látszódjék ki. Egy mélyebb serpenyőbe tettem. Majd, amikor a répás öntet elkészült a fészkek tetejére öntöttem, fedőt tettem rá és hústól függően (7-8 perc sertés, pulyka vagy csirke; 12-15 perc marha, borjú) elkészüléséig főztem. Köretnek rizst főztem. Ha a rizst félidőben leszűrjük, szűrőben forrásban lévő víz fölé helyezzük, lefedjük és a hátralévő időben a gőzben tartjuk, akkor sokkal könnyebb (szerintem finomabb) rizst tudunk tálalni. Nem lesz olyan nehézkés.

U.I.: Az utóbbi egy évben összebarátkoztam hong-kongiakkal és indiaikkal is. Ők meglepődtek azon, miért pirítják a rizst Magyarországon. Ők nem szokták… ízlés kérdése.

Fényképezte: Zalán Klára

Szólj hozzá!

Címkék: répa marha főétel

A bejegyzés trackback címe:

https://afonyasborju.blog.hu/api/trackback/id/tr45146476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása