Áfonyás borjú

Gasztróblog a világ két tájáról.

Áfonyás borjú

Friss topikok

Linkblog

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Csemege ajánló

vkf 13: Kuszkusz

2008.02.22. 00:23 avar

Jézusmária, három hónapja nem írtam ide semmit. Pedig anno úgy indult ez a blog, hogy legalább hetente egyszer publikálok bele... aztán, aztán pedig bedaráltak a hétköznapok.
Az nem igaz, hogy nem főztem. Igenis főztem, sőt a legtöbbjét le is fényképeztem.
De a recept megírására, feltevésére, már nem maradt erőm.

A legbosszatóbb az egészben, hogy a "Vigyázz, kész, főzz!" tizenegyedik, tizenkettedik fordulójára is készültem pályaművekkel, de egyszerűen képtelen voltam feltenni őket. Naa, majd jövő karácsonyra...

Most viszont nem szeretnék lemaradni semmiről, igyekszem időben publikálni is. Pedig ennek a fordulónak a kiírásával gondban voltam. Különleges köretek... különleges köretek... hmm. Nekem nincsenek olyanjaim. Ha nem a szokvány rizs - krumpli - tészta megoldásnál kötök ki, akkor vagy sima párolt zöldséget eszek (akármilyen zöldséget), vagy egyszerű salátát. De leginkább valami egytálételt, amihez nem kell köret. Semmi izgalmas, különleges dolog.
Dehát több VKF-et kihagyni nem lehet! Aztán blogtársammal megtanakodva a dolgot, elhatároztam, kuszkuszt csinálok.
A kuszkusz a tavalyi év nagy felfedezése volt: amikor másfél éve megérkeztem, egyik első dolgom volt a környékbeli török élelmiszerboltok felfedezése, s az első portyáról rögtön egy doboz kuszkusszal tértem haza. Azóta beépült a konyhámba, és gyakorlatilag univerzális köret, a paradicsom szósz mellé tészta helyett éppúgy finom, mint a krumpli vagy a rizs helyettesítőjeként. További nagy előnye, hogy néhány perc alatt kész.
Paradicsomos cukkinit készítettem most mellé (hihi, a köret köretje a paradicsomos cukkini :-) ), a fénykép és a kiírás kedvéért. Nem merem azt írni, hogy ratatouille, mert ez még minimálabb pályamű.
De elég a mellébeszélésből, íme:



Kuszkusz paradicsomos cukkínival
2 adag

2 - 3 kisebb cukkíni feldarabolva
1 fej hagyma felkockázva
1 fokhagyma felaprítva (kihagyható)
1 doboz hámozott paradicsom (nyáron eredeti paradicsomból biztosan még jobb)
nagyon kevés semleges ízű olaj
só, bors
friss petrezselyem
175 g kuszkusz (cca 1 teáscsésze)
125 ml víz
mogyoró nagyságú vaj
kurkuma

Az olajon megfuttatott hagymára ráteszem  a cukkínit, és addig sütöm, amíg el nem kezd pirulni, majd ráöntöm a feldarabolt hámozott paradicsomot és felforralom.  Sóval, borssal (ízlés szerint egyébb fűszerekkel) ízesítem, s a végén frissen  metélt petrezselymet adok hozzá.
A kuszkuszhoz: a vizet 1 evőkanál olajjal és 1 teáskanál sóval felforralom, majd leveszem a tűzről és hozzáöntöm a kuszkuszt. 2 percig hagyom, hogy megszívja magát, majd óvatosan belekeverem a vajat, és lassú tűzön még 2-3 percig párolom. (Ez a dobozos útmutató, nekem bevált.) Kevés kurkumát és friss petrezselymet kevertem hozzá.

Szólj hozzá!

Címkék: könnyű paradicsom kuszkusz vkf egyszerűen cukkíni

A bejegyzés trackback címe:

https://afonyasborju.blog.hu/api/trackback/id/tr6349275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása