Áfonyás borjú

Gasztróblog a világ két tájáról.

Áfonyás borjú

Friss topikok

Linkblog

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Csemege ajánló

Aloo Gobi: zöldség-curry karfiollal és krumplival

2007.11.04. 20:15 avar

Volt itthon karfiol, meg kellett enni. Zöldségleves kizárva (hisz még van a fagyasztóban), rakott karfiolként is elég gyakran végzi – valami újra vágytam.

Az indiai konyhával való ismerkedés következő lépéseként munkából hazafelé jövet beszereztem néhány fűszert (kurkuma, garam masala, friss gyömbér, aztán átfutottam néhány blogot és interneten megtalálható receptet karfiolos curry témában. Chili&Vanilia, valamint ez az internetes recept adta az alapötletet, de némi angol nyelvű információgyűjtés után meg kellett hogy állapítsam mindenki másképp fűszerez egy kicsit. Alapvetően C&V eljárását követtem, kicsit kevesebb csípős fűszert használtam, meghát ahogy jött.

Bár nem sikerült a végén elfőznöm az összes vizet, de amikor megmutattam a készített fotót R. indiai barátomnak, megnyugtatott, hogy Indiában minden család másképp csinálja a curryt, és az enyém nagyon autentikusan néz ki. :-)

Ő chapati/roki/phulka/fulka -t (ez mind ugyanannak a lapos indiai kenyérnek a neve) ill. forró rizst ajánlott mellé. Én viszont praktikus okokból kuszkuszt főztem mellé.


Hozzávalók (4 személyre):


1 nagy fej karfiol rózsáira szedve

kb ugyanennyi krumpli

2 közepes fej hagyma, kockázva

4 gerezd fokhagyma, aprítva

egy kb. 5 cm-es friss gyömbérdarab, reszelve

1 doboz hámozott paradicsomkonzerv

olaj

1 púpos tk kurkuma

1 púpos tk őrölt római kömény (cumin)

1 púpos tk cayenne bors

2 púpos tk garam masala (indiai fűszerkeverék)

őrölt csilipaprika

só, bors


Egy nagy és mély serpenyőben felforrósított olajban megpároltam a hagymát és a fokhagymát, majd hozzáadtam a kurkumát, római köményt, cayenne borsot. Beletettem a darabolt krumplit és kb 5 percig fedő alatt főztem. Aztán a feldarabolt hámozott paradicsom következett. Beletettem az egész konzerv tartalmát, s nem is volt sok. Végül a karfiol került sorra, majd a többi fűszer: garam masala, őrölt csilipaprika, só, bors. Jó alaposan elkevertem, hogy a fűszerek egyenletesen bevonják a zöldségeket, majd kb fél pohár vizet öntöttem még hozzá. Fedő alatt pároltam, amíg a karfiol meg nem puhult.

Szólj hozzá!

Címkék: krumpli paradicsom karfiol indiai konyha

A bejegyzés trackback címe:

https://afonyasborju.blog.hu/api/trackback/id/tr87218398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása